Tanzania

22 april 2011 - Tanga, Tanzania

Hoi!!

Jaaa! Vanavond is het zo ver! Terug naar mijn geliefde Tanzania! Het begon gelukkig net leuk te worden hier dus heb ik ook weer wat om naar terug te komen! Na Lotte's show op de internationale school waar ze moest optreden heb ik een hoop hele leuke nieuwe mensen leren kennen. Daar heb ik de afgelopen week ook wat leuke dingen mee gedaand dus dat was wel weer even gezellig. Die mensen hebben aankomende weken allemaal eindexamen dus ik mis hier lekker ook niks! OOh ik kan niet wachten om naar de steers te gaan (MCDonalds van Tanzania) Waar ze échte hamburgers hebben met káássss. Het voordeel dat ik er nu al ben is dat ik ook alle boottickets voor Zanzibar enzo kan regelen dus als mama en tante Sjé komen is alles lekker al geregeld! Eergister ben ik hier op zoek gegaan naar Dollars. Nou nooit geweten dat dat zo lastig kon zijn! Eerst ging ik naar de 3 verschillende banken die hier in de buurt zitten. Geen dollars...toen ben ik naar het Hilton geweest want volgens Anke waren daar áltijd Dollars...geen dollars. Toen naar het Sheraton hotel hier hadden ze wel dollars maar moest ik ook m'n vliegticket laten zien (normaal alleen je paspoort) en die had ik nou nét niet bij me. Gister dus maar weer terug. Toen hadden ze nog steeds dollars alleen deed de pinautomaat het niet meer. Maar weer heel de stad doorgegaan en uiteindelijk een werkende pinautomaat gevonden en is het met de dollars ook goed gekomen. Toen heb ik mezelf maar even getrakteerd op een lunch bij het Sheraton want ze hadden hier een bruin hard broodje met ei, mayonaise, kappertjes en gerookte zalm. Nou gerookte zal vind je hier echt NERGENS dus dat kon ik me natuurlijk niet voorbij laten gaan!!

Ik ga nu maar eens beginnen met inpakken :)

1. Femke:
    22 april 2011
    Ach joh, ga je eige inpakke
  2. Opa Beckers:
    22 april 2011
    Hoi Maartje,

Na enkele verschrikkelijke dagen, vooral verleden dinsdag, is het net alsof er een wonder is gebeurd.
    Ik slaap , eet, drink en beweeg weer goed. Ik hoest niet meer en kan zelfs alweer uren zonder extra zuurstof.
    Ik zal er in ieder geval nog zijn als je van je Afrikareis terug komt.
    Dikke kus en Knuffel,
    Opa