Bruiloft, vliegtuig en nog meer leuke dingen

14 mei 2011 - Dar es Salaam, Tanzania

Hoi allemaal!

Live vanuit dar es salaam met een SUPER internet verbinding!! Mijn laatste avond in Zanzibar was helemaal geweldig. Ik had niet zoveel zin om naar de stad te gaan omdat ik dan iedereen gedag moest zeggen enzo dus had ik Jaki opgebeld. Dit is een Australisch meisje getrouwd met een jongen uit Zanzibar en samen hebben ze nu een 9-maand oude baby. Dus mijn laatste avond bleef ik gezellig bij hun thuis eten. Heerlijke fruit smoothies, rijst met bonen en nog meer fruit als toetje. Toen ik naar huis wilde gaan liep Jaki even met me mee de straat op om een taxi te vinden en toen kwamen we langs een gebouw waar op dat moment een bruiloft aan de gang was. Aangezien ik nog nooit bij een Islamitische bruiloft geweest was was ik even stiekem naar binnen aan het kijken. Onmiddelijk kwam er een heel mooi geklede vrouw met ontzéttend veel make-up op naar me toe die ons gelijk binnen uitnodigde. Nou dat konden we natuurlijk niet afslaan dus op mijn laatste avond heb ik een echte bruiloft meegemaakt!

De volgende dag moest ik al om 10 uur 's ochtends naar het vliegveld want ik ging voor de eerst keer met het vliegtuig naar Dar es Salaam omdat dat qua geld toch bijna niks uitmaakt en qua tijd een hele hoop scheelt (met de boot 2,5 uur en met het vliegtuig 20 minuten) en ik had ook veel bagage bij me deze keer en ik vind dat nooit fijn op de boot met al dat getrek en geduw. Tanzanianen zijn namelijk erg slecht in op hun beurt wachten.

Het was het kleinste vliegtuigje wat ik óóit heb gezien! Er konden maar 8 mensen in + de piloot natuurlijk. Het was wel een beetje eng zeker omdat we alleen maar boven zee vlogen dus ik begon me al hele crash-scenario's in m'n hoofd te halen maar gelukkig was ik veilig aangekomen. Ook helemaal geen wachttijd omdat het een domestische vlucht is. Geen paspoort controle en omdat er maar 8 mensen waren kwam m'n bagage er ook al gelijk aan. Helemaal super dus! Ik verblijf nu in het Jambo Inn, het zelfde hotel als vorige weekend. Schoon, goedkoop en zoals ik al zei ontzettend goede internet verbinding! Gisteravond ben ik met Amar bij Addis in Dar gaan eten. Een Ethiopisch restaurant (je raad het al, in Dar-es-Salaam :) ) en daarna naar een waterpijp lounge gegaan. Tanzania ga ik toch wel missen hoor. Die waterpijp lounge was bij een hotel. Dan zit je dus op, met de hand, bewerkte houten stoelen vool met glimmende, glinsterende, mooie, zachte kussens. Een waterpijp, Zanzibar thee, een zwembad met allemaal kleurtjes van de lampen omringd door palmbomen midden in een enorme stad! Het is echt ongelooflijk!! Vandaag heb ik overdag maar eens wat schoolwerk afgemaakt. Ik moest nog 2 dikke boeken uitlezen (nu nog maar 1) en straks ga ik maar weer n's uit eten. Wat heb ik toch een slecht leven!!

Maandag nacht vlieg ik weer naar Addis. Ik kom dinsdag om 6 uur 's ochtends aan en die nacht komt femke om 3 uur 's nachts aan! Ik kan echt niet wachten!!!!

Nou ik ga nu maar n's even lekker een koude douche nemen :)

Tot over precies 2 weken!!!!