Mama!!

1 mei 2011 - Zanzibar, Tanzania

Vrijdag was het dan eindelijk zover! Na bijna de boot gemist te hebben en ook nog een verkeerd ticket gekregen te hebben zat ik om half 4 netjes op de boot! Om 6 uur kwam ik aan in Dar en ging toen vast naar ons hotel; Royal Mirage. Dit viel gelukkig in alles mee. Om half 7 werd ik opgehaald door een vriend om in de échtr Indiase wijk te gaan eten. Dat was allemaal heel lekker maarja ik wilde eigenlijk alleen maar naar het vliegveld. Om kwart voor tien stond ik te wachten. Het was natuurlijk nog maar de vraag of Mama en Sjé daadwerkelijk op het vliegveld gestapt waren maar na niet al te lang wachten waren ze er toch écht! Het was natuurlijk stikdonker dus veel viel er voor hun niet te zien. Behalve dan de warmte en enorme billboards hier. In het hotel zijn we maar gelijk naar de kamer gegaan en gaan slapen. De volgende ochtend waren we allemaal al vroeg wakker dus besloten we om de vroege boot van 10 uur te nemen i.p.v. die van 13.00 uur. Toen zijn we na het heerlijke ontbijt van vers fruit, verse passion juice, toast en ei te voet naar de haven gegaan zodat we toch nog iets van de stad zouden zien. Toen bleek de boot dus niet om 11 uur (wat ik dacht) maar om half 10/10 uur te gaan dus zijn we maar met de taxi terug naar het hotel gegaan om de bagage op te halen en toen gelijk naar de haven terug. De  boottocht was heerlijk het was mooi weer dus we konden lekker buiten zitten en van het uitzicht genieten.
Aangekomen in zanzibar hebben we eerst lekker opgefrist in het hotel en zijn we daarna de stad in gegaan. Ik moest natuurlijk eerst alle kindjes laten zien en toen Sahim (een jongetje van 3) doorhad dat mama mijn moeder was en hij met mij mee naar Nederland wilde begon hij mama heel de tijd oma te noemen (HAHA)  Hania was heel erg verlegen maar toen mama een kadootje gaf durfde ze wel dankjewel te fluistreren. Na een korte stone town tour zijn we maar even een cocktailtje gaan drinken bij Livingstone (of 2) en daarna natuurlijk eten op de avondmarkt. We hadden eerst Kingfish met gember, knoflook brood, Beef met gember, Kachori (spiced potatoe) en dat was het wel geloof ik.  Daarna zijn we nog een kopje thee gaan drinken bij Babu Chai en toen waren we zo ontzettend moe dat we om 20.00 uur al terug waren bij het hotel en na even naar de sterren te hebben gekeken maar naar bed zijn gegaan. Vanochtend hebben we weer heerlijk ontbeten in Maruhubi al het personeel is ontzettend blij mama en sjé te zien dus dat is wel heel grappig en toen hebben we ondanks de donkere wolken geregeld dat we naar Prison Island zouden gaan. Ik had al voorspeld dat de regen in een bochtje zou gaan en dus niet over prison island en uiteraard had ik gelijk dus we hebben prachtig weer gehad. Suma, de gids van eergister ging weer mee en die zat ook de hele tijd te kwekken dus dat was wel gezellig. Ook was er een indiase man die vroeg of hij met onze boot mee ging maar die vonden we stom dus na de reuze schildpadden hebben we die lekker afgeschud. In Maruhubi hadden ze ons wat eten meegegeven omdat er op Prison Island verder geen restaurant ofzo is dus toen zaten we rond 1 uur toch maar mooi met onze gekookte eitjes, appeltjes uit Arusha en verse mango...het leven is zo slecht nog niet. Na nog even in de zon te hebben gelegen en in de zee te hebben gezwommen zijn we weer terug naar de stad gegaan waar we nog even wat calamari hebben gegeten en nu zijn we weer in het hotel! Oh wat is het fijn dat mama en Sjé hier zijn!!!

1. Opa Beckers:
    1 mei 2011
    hoi Maartje,
    Om jalours op te worden.
    Pas maar op dat die twee vrouwen niet gaan aanpappen met een inheemse loverboy, je weet maar nooit.Hoe ouder hoe gekker.

Opa